Konkureerivatest firmadest SEO-spetsialistide tööst
Ilma konkreetseid nimesid nimetamata vaatame ühte SEO juhtumit ja selle vigu.
Esiteks tahaksin öelda: mõistan, et SEO – on selline värk, mida igaüks mõistab omamoodi. Miskipärast praktiliselt kõik taolised „spetsialistid“ tagavad Teie saidi väljutamise TOP-i.
Kord helistas mulle üks klient ja päris minult SEO kohta, et mis see üldse on. Millele vastasin viivitamatult, et SEO – see on eelkõike töö saidiga. See on saidi parendamine tarkvara vaatepuntist, vana kontendi asendamine uuega, saidi täitmine uue kontendiga.
Sama klient vastas mulle nii: „teie konkurendid ütlesid, et saidiga töötama ei pea ja piisab vaid viidete ostmisest“. Keeruline on tõestada midagi inimesele, kes teemat ei mõista. Paljud kliendid usuvad siiani mingisse imelisse meetodisse, mil vähese rahaga ja lühiaja jooksul satub nende sait Google TOP 1 hulka.
Muuseas viidete ostmisest. Goolge ise kirjutas, et hakkavad alandama nende saitide positsioone, mis ostavad kokku viiteid. Ja kui teha seda agressiivselt ja läbi kaheldavate saitide, on väga kõrge risk, et teie sait kaob otsingumootorist.
Kuid praegu räägime hoopis teisest juhtumist. Üks meie klient palus mingeid „spetsialiste“ teha nendele SEO. Selles artiklis ei hakka ma nimetama konkreetseid nimesid või nimetusi, me lihtsalt arutame läbi nende töö ja teesid.
- Paluti saidi üle viia Wordpress´ile. Toon välja vaid 1 fakti. Nimetatud klientidel oli sait juba wordpress´il terve kuhja kapoti all oleva koodiprügiga. Meie tegime selle ümber uuemal ja mugavamal platvormil. Ja vaatamata ebakvaliteetsele kontendile, sattus sait uuel mootoril Google otsingumootori esilehele.
- Saadeti kuiv tekst selles olevate võtmesõnadega . Täiesti arulage ja huvi mittepakkuv tekst. Tekst peab esmajärjekorras olema huvitav inimestele, mitte robotitele. Tekst peab vastama esitatud küsimustele ja võimalusel lahendama kasutajate probleeme.
- Tekst kujundamata. Selles üleliigsed html sildid, üleliigsed kirjavahemärgid, grammatikavead.
- Mõistelised vead. Elusad inimesed nii, nagu on kirjutatud tekstis, ei räägi.
- Punktid h1 pealkirjades. Inimesed ei tea, et pealkirjad kirjutatakse kirjavahemärkideta.
- Multikeelsuse läbimõtlematus. Saidil on saidi kaart ja canonical viited, kusjuures viidetega nende tõlgetele. Saatsime tekstid eraldi eesti ja vene keelele.
- Mõttetus ise. Palusime dubleerida need leheküljed, milledel oleks eristatav vaid 2 taandreast koosnev tekst. Mõistan, et tahaks sellele viitemassi peale kerida, no mitte nii idiootlikul viisil ju!
Millised siis järeldused? Kui tellite SEO-teenuseid sellistelt spetsialistidelt, pange tallele: see võib mitte ainult anda 0-tulemuse, vaid Teie saiti ka kahjustada. SEO edendamiseks ei eksisteeri lihtsaid ja imelisi meetmeid. SEO – see on pikaajaline, keeruline ja alaline töö Teie saidiga. Tellige taoliseid teenuseid asjatundjatelt.